Produkty
Procenty w piwie trzy razy droższe niż w wódce
Co sprawia, że średnia stawka akcyzy na mocne alkohole w Unii Europejskiej jest trzy razy wyższa niż na piwo? Eksperci Europe Economics obliczyli, że „czyste procenty” pochodzące z piwa są średnio dwuipółkrotnie droższe w produkcji niż te z mocnych alkoholi. Przeciętny koszt otrzymania litra czystego alkoholu w piwie wynosi 16,54 Euro, podczas gdy w napojach spirytusowych – 6,65 Euro . To z tego powodu, aby zrównać rynkowe szanse obu trunków, większość krajów Unii Europejskiej obciąża wódkę odpowiednio wyższą akcyzą.
Žatecký Světlý Ležák – na cześć żateckiego chmielu!
W pierwszej połowie lipca na półkach sklepowych pojawił się Žatecký Světlý Ležák. Piwo warzone według receptury opartej na unikalnym, bardzo aromatycznym chmielu žateckim.
Piwo Łomża z nową butelką
Browar Łomża, wraz z nową strategią komunikacji, wypuścił na rynek piwo Łomża Jasne w nowej butelce – zoptymalizowanej względem dotychczasowego i lubianego przez konsumentów smukłego kształtu. Najnowszy projekt podkreślił tę cechę, a dodatkowo szyjka butelki zyskała cztery wytłoczenia, nawiązujące do tradycji browaru – w postaci odnowionej wersji jego znaku sprzed kilkudziesięciu lat. Takie właśnie było zadanie projektowe: uzyskanie opakowania szklanego, podkreślającego regionalizm i historyczną tożsamość marki przy jednoczesnym zachowaniu jej dotychczasowych, lubianych przez konsumentów atrybutów. Za wykonanie tego zadania odpowiedzialne jest studio THIS. W ramach procesu powstało kilkadziesiąt wariantów butelki. Jej ostateczny kształt osiągnięto przy współpracy z hutą Ardagh Glass w Gostyniu, gdzie została wyprodukowana.
Żywiec Amerykańskie Pszeniczne
Piwna rewolucja trwa w najlepsze. Konsumenci chętnie sięgają po piwa gatunkowe, a liderem kategorii piwnych specjalności od kilku lat niezmiennie pozostaje Żywiec. Do szerokiego portfolio tej marki dołączył właśnie nowy styl piwny: Żywiec Amerykańskie Pszeniczne.
Browar Pilsweizer wchodzi ze swoimi piwami do sieci Carrefour
Browar Pilsweizer wchodzi ze swoimi piwami do sieci Carrefour. Umowa została podpisana na czas nieokreślony, współpraca właśnie startuje. Piwa browaru Pilsweizer będą tym samym dostępne w sklepach sieci Carrefour w całej Polsce.
Medale dla Cydru Lubelskiego w British Cider Championships
Lubelski podbija Anglię - światową stolicę cydrów. Cydr Lubelski Niefiltrowany i Cydr Lubelski Antonówka Niefiltrowany zdobyły brązowe medale w Bath&West International Cider Competition.
Polska drugim największym płatnikiem piwnej akcyzy w Unii Europejskiej
Ponad 3,6 mld zł (840 mln Euro) rocznie wpływa do budżetu państwa z tytułu podatku akcyzowego od piwa płaconego przez polskie browary. To drugi – po Wielkiej Brytanii (4 449 mln Euro), a przed Francją (830 mln Euro) i Niemcami (619 Euro) – najwyższy wynik w Unii Europejskiej. Kwota, jaką w formie akcyzy odprowadza do skarbu państwa branża piwowarska wystarczyłaby na pokrycie kosztów rządowego programu „Mieszkanie dla Młodych”.
Soplica prezentuje uszlachetniony, czysty smak owoców
Soplica, jedna z najstarszych marek alkoholowych w Polsce, nie zwalnia tempa. Po innowacyjnych wprowadzeniach w rodzinie nalewek, Soplica rozszerza portfolio swojej czystej wódki, Soplicy Szlachetnej. Z końcem czerwca na rynku pojawi się unikalny produkt - połączenie czystej wódki z dodatkiem naturalnych, owocowych destylatów – Soplica Uszlachetniona Jabłkiem i Soplica Uszlachetniona Śliwką.
Nowe Żytniówki Czyste z nutami polskich, tradycyjnych smaków
Do portfolio Żytniówki, jednej z najpopularniejszych marek alkoholu w Polsce, od 1 lipca br. dołączą dwie, zupełnie nowe, czyste wódki z nutami smakowymi. Zgodnie z najnowszymi, rynkowymi trendami, Żytniówka Czysta pojawi się w dwóch, zupełnie nowych odsłonach, wzbogaconych tradycyjnymi nutami smakowymi chleba i chrzanu.
Żytniówka, unikalna marka z serca Podlasia, jest jedną z najszybciej rosnących wódek na świecie . Za jej sukcesy sprzedażowe na rodzimym gruncie odpowiadają warianty słodko-gorzkie oraz Żytniówka Czysta - lider sprzedaży w segmencie wódek ekonomiczych. Po ubiegłorocznych wprowadzeniach unikalnych smaków w segmencie słodko-gorzkim, Żytniówki Gorzkiej z Pigwą i Żytniówki Gorzkiej z Pomarańczą, a także odświeżeniu linii opakowań i komunikacji marki, nadszedł czas na rozszerzenie portfolio Żytniówki Czystej.