1 | 2 | 3 | 4 | 5

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Produkty

ARR apeluje do producentów owoców i warzyw

Agencja Rynku Rolnego apeluje do Producentów owoców i warzyw o niezwłoczne uzupełnienie powiadomień dotychczas złożonych do Oddziałów Terenowych ARR oraz o pilne składanie kolejnych przez tych , którzy chcą skorzystać z nadzwyczajnego wsparcia.

Czytaj więcej...

Komisja Europejska ogłasza nadzwyczajną pomoc dla sektora mleczarskiego

Komisja Europejska ogłosiła dzisiaj, że uruchomi dopłaty do prywatnego przechowywania masła, odtłuszczonego mleka w proszku oraz niektórych serów, w celu złagodzenia wpływu rosyjskich ograniczeń na import produktów mlecznych z UE oraz zmniejszenia negatywnych skutków rosyjskich działań dla rynku wewnętrznego. Komisja potwierdziła także, że okres interwencji publicznej dla masła i odtłuszczonego mleka w proszku zostanie wydłużony do końca roku.

Czytaj więcej...

Niezbędna jest ciągła edukacja społeczna na temat właściwej diety, w tym spożycia warzyw i owoców

Dieta uwzględniająca codzienne spożycie warzyw i owoców dla jednych jest oczywistością, dla innych wymysłem lekarzy i dietetyków, czy wręcz wielkomiejską fanaberią. Czy jest dziś w ogóle możliwa dieta bez warzyw i owoców? Co mówią współczesne badania o roli warzyw i owoców w profilaktyce chorób dietozależnych? Co utrudnia prowadzenie kampanii edukacyjnych w tym zakresie?

Czytaj więcej...

Akcyza na cydr pozostaje

Ministerstwo Finansów nie planuje zmian opodatkowania cydru, czyli lekkiego trunku z jabłek. Branża liczy, że uda jej się chociaż uchylić zakaz jego reklamy - informuje Rzeczpospolita.

Czytaj więcej...

Bursztynowy Laur znów dla piwa z Pomorskiego Browaru Tradycyjnego

Piwo Kociewskie Pszeniczne otrzymało w 2014 r. Bursztynowy Laur Marszałka Woj. Pomorskiego za najlepszy produkt regionalny w kategorii napoje alkoholowe i bezalkoholowe (zgłaszający oraz inicjatorzy odtworzenia według receptury, technologii, składników: Sebastian Wawszczak oraz Dawid Fandrejewski, Pomorski Browar Tradycyjny - piwo uwarzono kontraktowo w Browarni Sobótka Górka).

Czytaj więcej...

Co mówią badania o skutkach promocji cydrów?

Rozwój kategorii cydrów i związane z tym korzyści takie jak m.in. dodatkowe zagospodarowania 100 tys. ton jabłek, będą w pełni możliwe do zrealizowania pod warunkiem, że cydr uzyska prawo do promocji i reklamy masowej. Polska Rada Winiarstwa, Związek Producentów Soków i Związek Sadowników RP wskazują, że oprócz korzyści gospodarczych, za cydrami mogą iść również pozytywne zmiany w strukturze spożycia alkoholi. Potwierdzają to przeprowadzone badania społeczne.

Czytaj więcej...

logo sigma

Baner Moeschle Polska

vimax

Ekomix

sitspoz