Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

 

161123 Banner Euro PAN

Opakowanie zrównoważone

Opakowania stają się nie tylko coraz bardziej przyjazne środowisku, ale są też wytwarzane zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Kierunek ten jest szczególnie widoczny w 2017 roku. Dzieje się tak, ponieważ firmy poszukują optymalnych rozwiązań dla środowiska, w połączeniu z korzyściami dla społeczności i oczywiście dla nich samych w aspekcie finansowym.

Czytaj więcej...

Jak czytać etykiety na produktach spożywczych?

Współczesny rynek jest bogaty w produkty spożywcze o bardzo różnej wartości odżywczej, jakości i w różnej cenie. Dodatkowo producenci na wiele sposobów zachęcają nas do zakupu określonego produktu. Jak zatem wybierać właściwie i świadomie? Podstawowym źródłem informacji pozwalającej ocenić produkt zarówno pod kątem jakości handlowej, jak i wartości odżywczej, jest etykieta. Dlatego tak ważne jest, by wiedzieć, co dokładnie można z niej wyczytać.

Czytaj więcej...

Mniej cukru, soli, tłuszczu? Kupuję to!

Jak wynika z badań, zaledwie co trzeci Polak sprawdza datę ważności na produkcie i jest to najczęściej sprawdzana informacja. To niestety efekt niedostatecznej wiedzy konsumentów na temat tego, co oznaczają informacje umieszczone na produkcie i jak można je przełożyć na wybór zdrowszej, a przez to lepszej dla siebie żywności. Dlatego Instytut Żywności i Żywienia przeprowadza kampanię edukacyjną pod hasłem: „Mniej cukru, soli, tłuszczu? Kupuję to!”. Jej celem jest przekonanie Polaków do porównywania etykiet, dokonywania korzystnych dla zdrowia wyborów, a co za tym idzie świadomego podejścia do żywienia.

Czytaj więcej...

Kompania Piwowarska – zadowolona z ubiegłorocznych wyników, gotowa na nowy sezon

Już po raz kolejny Kompania Piwowarska zaprezentowała przed głównymi partnerami handlowymi i własnymi siłami sprzedaży kierunki strategii dla całej kategorii oraz plany dotyczące marek, wytyczone na najbliższe miesiące. Spotkanie było też okazją do pochwalenia się tegorocznymi nowościami. Wnioski są optymistyczne: sytuacja jest dobra, a dzięki zacieśnieniu współpracy z partnerami może być jeszcze lepsza!

Czytaj więcej...

Browar Pilsweizer przedstawia plany na 2017 r. i podsumowuje 2016 - wzrost o ponad 40 proc.

Browar Pilsweizer zwiększył produkcję i sprzedaż piwa w 2016 r. o ponad 40 proc. rok do roku. Roczna produkcja browaru osiągnęła rekordowy poziom 14,2 tys. hektolitrów (poprzedni rekord, z ub.r., wynosił 10 tys. hektolitrów). Plany na 2017 r. zakładają m.in. ustanowienie nowego rekordu produkcji i zbliżenie się do pułapu 20 tys. hektolitrów wyprodukowanego piwa oraz rozpoczęcie budowania sieci pubów patronackich, na zasadach franczyzowych.

Czytaj więcej...

Bałtyk z Adriatykiem łączą się na Dzień Porteru Bałtyckiego

W sobotę 21 stycznia wielbiciele porterów obchodzą Dzień Porteru Bałtyckiego. W pubach „czarne złoto” z Polski poleje się szerszym strumieniem. Co roku strefa wpływów porteru bałtyckiego rozlewa się na kolejne morza i oceany. Tym razem Bałtyk połączy się z Adriatykiem, ponieważ po raz pierwszy od 20 lat porter bałtycki uwarzył włoski browar rzemieślniczy Birra Amarcord z okolic San Marino. Jest to efekt współpracy piwowarów z Włoch z Browarem PINTA.
Bałtyk w polsko-włoskim porterze, o zawartości ekstraktu słodowego 22,0°, reprezentują palone słody oraz polskie odmiany chmielu zebranego na Lubelszczyźnie: Marynka, Lubelski i Puławski. Natomiast składnik typowy dla Adriatyku to m.in. włoski czarny ryż odmiany Venere. Włoski jest też sam browar Amarcord, którego nazwa nawiązuje do słynnego filmu Federico Felliniego. Właściciele browaru wierzą, że warzenie piwa jest sztuką, porównywalną do malarstwa czy poezji, a piwowarzy to artyści, którzy… poświęcili się piwowarstwu.

Czytaj więcej...

Szukaj

gmp 3110x1458

cidilines

kompendium